vineri, 6 decembrie 2013

Atenţie, conţine piese mici, risc de sufocare



Copilul meu frumos și bun, copilul meu iubit
și vesel, copilul meu
bate alţi copii.
Aleargă sălbatic prin parc, sare ȋntr-un picior,
se caţără pe gard și deodată iiiiiiiiiiii,
te trezești că lovește pe careva.

Acum trei zile, de exemplu, a lovit
ȋn faţă
nepoata unei doamne cu mustaţă.
Avea primăvara prinsă-n păr sub formă de fundă
fetiţa asta,
nepoata doamnei cu mustaţă, zic.
L-a scuturat puternic de mȋnă
doamna,
l-a prins și l-a zgȋlţȋit.
Avea ochi răi doamna, albaștri de răi,
avea ochi răi, zic,
m-am și speriat un pic.
Cu vreo săptămȋnă ȋnainte ȋmpinsese
un bebeluș rotofei;
ȋn fund căzuse bebelușul,
pooooc,
și-n urma lui se auzise un oftat profund și niște ochi
mustrători de tătic se zbătuseră
pe sub pleoape.
Ieri a mușcat de picior un băieţel
cu ochii rotunzi plini
de poezie.
Trebuie să-l pedepsiţi, ȋmi spune un bunic gras cu păr
pe nas,
trebuie sa-l pedepsiţi, ȋmi șuieră aspru ca un crivăţ,
uitȋndu-se mȋndru la nepotul lui cuminte, trist
de cuminte.
Trebuie să-l pedepsesc, ȋmi spun eu
mie, sărind ȋntr-un picior,
ȋn timp ce zece bunici mȋnioase ţipă ȋn cor,
ȋn urechea mea ţipă,
trebuie urmărit pȋnă ȋn pȋnzele albe,
mȋine – poimȋine se-apucă de băut și de fumat
și poate chiar – piei, drace! – de substanţe interzise
prin lege.


Niciun comentariu: